Post-Punk

- This wheel spins letting me off,
It's not the lack of trying,
Can't put my finger on it.

You can't help being hard up,
Can't trust the gods we trusted,
Don't think that's any insurance. -

Jag älskar post-punk. Så är det bara. Från Gang of Fours starkt politiska texter och agressiva gitarrsound och Wires konstrockexperiment, till hyllade Joy Division och Mark E. Smith's obskyra och poetiska problembarn The Fall, som bara fortsätter och fortsätter att spela.

Dessa band är väldigt olika varann, men alla framkallar samma reaktion hos mig. Jag känner en vilja att röra mig omkring till musiken, dansa runt tills jag är helt slut. Samtidigt finns det något väldigt intimt och svårdefinierat i låtarna, som i Joy Division's "Atmosphere". Så mycket känsla proppat i något som varar en så kort tid. 
Ja, det bästa sättet att beskriva post-punk är "fullproppat".

Decadence and anarchy 
He said, he smiled 
Something to dance to
A certain style 
Smile. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0