spectre vs. rector

Lyssnar på The Fall igen, och det är så där underbart som det bara kan bli med just The Fall. Jag tror jag gillar Extricate. Ytterligare ett namn att lägga till listan över bra Fall-skivor. Helt otroligt. Mellan 1979 och 1986, från debuten Live at the Witch Trials till mörka Bend Sinister, gjorde Mark E. Smith och co. hela 9 makalösa skivor, plus ett par, tre andra, "bra" skivor. Räkna till det också en handfull riktigt bra album de senaste 20 åren, plus ett trettiotal klassiska singlar som inte släppts på albumen, och du har ett av tidernas bästa band....och de håller fortfarande på. I år kom LP #27, Imperial Wax Solvent, och den är mega.  Mega. Kanske inte så där 1982-klassiskt The Fall, eller varför inte 1978-klassiskt Fall, och inte heller samma grej som på The Unutterable för några år sen. Men det är ändå Mark E. Smith, och en Mark E. Smith i högform dessutom. Plus ett av de bästa "kompbanden" han haft på länge.

Det är något speciellt med The Fall, jag vet det.










"Good evening. We are The Fall and we are from the first world."



Och så till slut...deras debutsingel.



Kommentarer
Postat av: Gorillan

The Fall är ett av mina absoluta favoritband, och blev verkligen glatt överraskad av deras senaste skiva. Har du hört den?! Annars måste du ge den en ge en chans... Mark E. Smith leverar...

2008-12-09 @ 18:23:18
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: max

om det är Imperial Wax Solvent så är svaret ja. det är den jag skriver lite om ovan.

2008-12-09 @ 20:06:05
Postat av: Gorillan

Måste ha blivit förblindad av alla underbara klipp. Men visst är det fatastiskt att Smith fortfarande kan vara så jävla grym - och hur orkar han! Det går ju inte påstå att Fall fått något större genomslag...

2008-12-14 @ 16:16:14
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: max

det här är fortfarande så skitbra. deras storhet och totala awesomeness skrämmer mig verkligen.

2008-12-23 @ 21:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0