Where You'll Find Me Now





image19

Medan regnet faller utanför sovrumsfönstret tar Neutral Milk Hotel mig iväg till ett fjärran land där allt bara är ordlös sång och säckpipor. "Är vi på en cirkus?", frågar jag någon av medresenärerna samtidigt som jag undersöker ett rött och gult tält av något slag. Då vi blickar upp i skyn ser vi lindansörer på linor flera hundra meter över marken. Någonstans långt borta kan man höra något som liknar en popmelodi.

När jag trodde att jag var trött på Jeff Mangum så motbevisas jag återigen av In the Aeroplane Over the Sea-skivan, kanske den bästa som någonsin släppts. Debuten On Avery Island är inte heller så pjåkig, har jag märkt. Då tänker jag mest på den sagolika Naomi, den ultramelodiösa Gardenhead/Leave Me Alone och den vintriga April 8th.

Jag har aldrig gillat cirkusar, men av någon anledning applåderar jag forfarande åt denna makalösa föreställning.

Kommentarer
Postat av: klara

Du är en riktig fena på att skriva ju! Grymt!

2008-04-27 @ 02:12:26
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0