Kan någon stänga av?



Så nu har han erkänt. 42-åringen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller tycka, förutom att det hela är ogreppbart. Kan omöjligt förstå varför någon skulle vilja, eller ens kunna, ta livet av en helt oskyldig människa. Men så är det ju.

När mina polare står och diskuterar skräckfilmer funderar jag lite kring saken. Det är ju detta, verkligheten och allt ofattbart som händer, som är den riktiga skräckisen. Detta borde vi också diskutera.

Jag ser även löpsedlarna. Såklart, hur kan man undvika dem? Bredvid rubriker som skriker ut 'DET VAR 42-ÅRINGEN' och 'HÄR ERKÄNNER HAN' ser jag någon Afronbladetbilaga där hela framsidan ägnas åt läppglans och Hollywoodskådisar. "Så här äter kändisarna". Alltid dessa kändisar. Ibland önskar jag att någon bara kunde stänga av. Men så funkar det ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0